Του Νικόλαου Παπασπανού, Κλινικού Διαιτολόγου*

Την ώρα που ο νέος ιός SARS-CoV-2 συνεχίζει να εξαπλώνεται παγκοσμίως, γεννάται το ερώτημα «τι μπορώ να κάνω διατροφικά για να ενισχύσω το ανοσοποιητικό μου σύστημα». Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο τρόφιμο ή διατροφικό συμπλήρωμα που να ενισχύει το ανοσοποιητικό, σύμφωνα με τα position paper του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων Διατροφολόγων και του British Dietetic Association.

Παρόλα αυτά, μια υγιής και ισορροπημένη διατροφή, η οποία θα καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού σε μικροθρεπτικά και μακροθρεπτικά συστατικά, η διατήρηση ενός υγιούς βάρους και η άσκηση βοηθούν στο να θωρακιστεί ο οργανισμός.

Κάποια από τα μικροθρεπτικά συστατικά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλή κατάσταση του ανοσοποιητικού συστήματος είναι τα ακόλουθα:

  Χαρακτηριστικά Πού το βρίσκετε
Βιταμίνη C Το πιο πολυδιαφημισμένο αντιοξειδωτικό και ενισχυτικό του ανοσοποιητικού Εσπεριδοειδή (πορτοκάλι, λεμόνι, γκρέιπφρουτ, μανταρίνι), βατόμουρα, μπρόκολο
Βιταμίνη D Συχνά παραγνωρισμένη βιταμίνη Λιπαρά ψάρια (σολομός, πέστροφα) και σε εμπλουτισμένα τρόφιμα (γαλακτοκομικά, δημητριακά πρωινού)
Β-καροτένιο Αναζητήστε το στις φυτικές τροφές με έντονο χρώμα! Καρότο, σπανάκι, γλυκοπατάτα, μπρόκολο, μάνγκο
Ψευδάργυρος Απορροφάται καλύτερα από τις ζωικές τροφές Μοσχάρι, θαλασσινά

Φυτικές πηγές: το φύτρο σιταριού, τα φασόλια, τα καρύδια και το τόφου

Προβιοτικά Οι «καλοί» ζωντανοί μικροοργανισμοί Ζυμωμένα τρόφιμα, όπως: γιαούρτι, τουρσί, ξινόγαλο, κεφίρ, αριάνι
Πρωτεΐνη Για το ανοσοποιητικό και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας Γάλα, γιαούρτι, τυροκομικά, αβγά, κρέας, θαλασσινά, ψάρια, ξηροί καρποί και τα όσπρια

 

Απλά tips για ισχυρό ανοσοποιητικό

Για να αποκτήσετε και να διατηρήσετε ένα ιχυρό ανοσοποιητικό τα tips είναι απλά:
• Ακολουθείστε ισορροπημένη διατροφή
• Διατηρήστε ένα υγιές βάρος
• Αποφύγετε τις έντονες, γρήγορες και στερητικές δίαιτες, οι οποίες εξασθενούν την άμυνα του οργανισμού
• Μειώστε ελαφρώς τις ποσότητες των τροφών
• Επιλέξτε τροφή, αντί συμπληρωμάτων
• Βάλτε το μέτρο, την ποικιλία και την ισορροπία στη ζωή σας
• Καταναλώστε 3-5 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά
• Φροντίστε την υγιεινή στην κουζίνα και στα χέρια σας
• Κοιμηθείτε 7-9 ώρες κάθε βράδυ (CDC: Center of Disease Control)
• Ασκηθείτε και κινηθείτε για περισσότερο από δυόμιση ώρες την εβδομάδα (WHO)
• Μειώστε το στρες
Επίσης, πολλά βότανα έχει διαπιστωθεί κατά καιρούς ότι βοηθούν στη βελτίωση του σωματικού βάρους και της άμυνας του οργανισμού. Σε κάθε περίπτωση μην λάβετε κανένα συμπλήρωμα, αν δεν συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ή Διαιτολόγο-Διατροφολόγο με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

*Ιατρείο Παχυσαρκίας – Κλινική «ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ»

INFO!
Κλινική “ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ”
55236 Πανόραμα
Θεσσαλονίκη
Τ. 2310 390654
Φ. 2310 341828
www.klinikiagiosloukas.gr