Ο καιρός βελτιώνεται συνεχώς και το καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που όσο πλησιάζει το καλοκαίρι σκέφτονται ολοένα και περισσότερο την εικόνα του σώματος τους, ξεκινώντας προσπάθειες για να τη βελτιώσουν. Πώς μπορεί όμως να γίνει μια σωστή προσπάθεια απώλειας βάρους;

 

Τρόπος απώλειας βάρους

Αρχικά θα πρέπει να τονιστεί ότι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει απώλεια βάρους είναι να δημιουργηθεί αρνητικό, ενεργειακό ισοζύγιο. Αυτό συμβαίνει, όταν η ενέργεια, δηλαδή οι θερμίδες που προσλαμβάνει κανείς, είναι λιγότερη από αυτή που ξοδεύει. Με  τον τρόπο αυτό αναγκάζεται ο οργανισμός να καλύψει τις θερμίδες – ενέργεια που του λείπουν, διασπώντας – «καίγοντας» λιπώδη ιστό. Υπάρχουν, λοιπόν, δύο τρόποι για να δημιουργηθεί αρνητικό, ενεργειακό ισοζύγιο: πρώτον, να μειωθεί η πρόσληψη τροφής, και δεύτερον, να αυξηθεί η φυσική δραστηριότητα. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω τρόπων αποτελεί την ιδανική λύση που θα φέρει και το μέγιστο αποτέλεσμα. Βέβαια, δεν πρέπει να αμελείται η κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε μακροθρεπτικά και μικροθρεπτικά συστατικά. Καλώς ή κακώς, δεν υπάρχουν «μαγικά» χάπια, σκευάσματα ή και τρόποι που θα οδηγήσουν σε απώλεια βάρους, παρά μόνο ο περιορισμός του φαγητού και η ένταξη της άσκησης στην καθημερινότητα. Μέθοδοι όπως τεστ δυσανεξίας, βιοσυντονισμός, δίαιτα «Dukan» ή «των μονάδων», αλλά και άλλοι τέτοιοι «μοδάτοι» τρόποι απώλειας βάρους μόνο επικίνδυνοι μπορούν να χαρακτηριστούν.

 

Ρυθμός απώλειας βάρους

Ο στόχος μιας προσπάθειας απώλειας βάρους είναι να μειωθεί ο λιπώδης ιστός. Για να επιτευχθεί η μέγιστη απώλεια λίπους, χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα υγείας στον οργανισμό, τα κιλά που θα χαθούν δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 1% του βάρους την εβδομάδα, για παράδειγμα αν κάποιος είναι 80 κιλά μπορεί να χάσει με ασφάλεια 800γρ ανά εβδομάδα. Η απώλεια βάρους είναι μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή και επιμονή.

 

Μεσογειακή Διατροφή

Το καθημερινό «μενού» θα πρέπει να ακολουθεί τις βασικές αρχές της Μεσογειακής Διατροφής, χαρακτηριστικά της οποίας αποτελούν:

  • η χρήση ελαιολάδου στη μαγειρική
  • η επιλογή προϊόντων αμύλου ολικής αλέσεως
  • η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα
  • ο περιορισμός της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος
  • η κατανάλωση ψαριών τουλάχιστον 1-2 φόρες την εβδομάδα.
  • η κατανάλωση οσπρίων σε εβδομαδιαία βάση.

καλοκαίρι

Τρόπος μαγειρικής

Σημαντικό ρόλο παίζει και το πώς μαγειρεύει κάποιος. Μερικές συμβουλές για τον τρόπο μαγειρέματος είναι:

  • Περιορισμός της ποσότητας του λαδιού. Μία κουταλιά της σούπας λάδι ανά μερίδα είναι αρκετή.
  • Ο ζωμός κρέατος καλό είναι να μην χρησιμοποιείται για να μαγειρευτούν οι γαρνιτούρες.
  • Περιορισμός του αλατιού.
  • Χρήση μυρωδικών και μπαχαρικών για τη βελτίωση της γεύσης. Παράλληλα, εμπλουτίζουν τη διατροφή με πολύ χρήσιμα αντιοξειδωτικά.
  • Αποφυγή τη χρήσης των κύβων (συμπυκνωμένοι ζωμοί κρέατος), γιατί είναι συνήθως πλούσιοι σε ζωικά λίπη, αλλά και αλάτι.
  • Αποφυγή τηγανιού. Χρήση κατσαρόλας ή ταψιού στη μαγειρική.

 

Συμβουλές

Η σωστή αντιμετώπιση του φαγητού πρέπει να αποτελέσει τρόπο ζωής, για να διατηρηθούν τα αποτελέσματα της προσπάθειας απώλειας βάρους. Μερικές συμβουλές που θα βοηθήσουν τόσο στην απώλεια βάρους όσο και στη διατήρησή της είναι και οι ακόλουθες:

  • Κατανάλωση 5 γευμάτων την ημέρα: με τον τρόπο αυτό ο οργανισμός κάνει καλύτερες καύσεις, περιορίζεται το αίσθημα της πείνας και αποφεύγονται φαινόμενα υπερφαγίας στα μεγάλα γεύματα.
  • Το φαγητό, ακόμη και τα σνακ, θα πρέπει να γίνονται στο τραπέζι και όχι μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή.
  • Θυμηθείτε το νερό. Η κατανάλωση 6 – 8 ποτηριών την ημέρα οδηγεί στη σωστή ενυδάτωση και λειτουργία του σώματος.
  • Επιλέξτε γαλακτοκομικά και τυριά χαμηλά σε λιπαρά.
  • Αφαιρέστε το λίπος του κρέατος: αφαιρέστε το λίπος που είναι ορατό από το κομμάτι του κρέατός σας και επιλέξτε εξαρχής από τον κρεοπώλη ένα πιο άπαχο κομμάτι κρέατος.
  • Προσοχή στο αλκοόλ: Η Αμερικάνικη Διαβητολογική Εταιρεία συστήνει η κατανάλωση αλκοόλ να μην υπερβαίνει για τους άντρες τα 2 ποτά και για τις γυναίκες το 1 ποτό την ημέρα. Ως ένα ποτό λογίζεται 1 ποτήρι κρασί ή 1 μικρή μπύρα (330ml) ή 1 σφηνάκι σκληρό ποτό (τζίν, βότκα, ουίσκι κ.α.).
  • Εντάξτε στη ζωή σας τουλάχιστον 300 λεπτά άσκηση, μέτριας έντασης, την εβδομάδα.
  • Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι απαραίτητος.

Είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι η διατροφή ενός ανθρώπου πρέπει να είναι εξατομικευμένη και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του οργανισμού του, αλλά και της καθημερινότητας του. Επομένως, πέρα από την απώλεια βάρους, βασικός στόχος ενός προγράμματος διατροφής είναι και η κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά, ώστε να μη δημιουργηθούν ελλείψεις και προβλήματα υγείας. Στην προσπάθειά σας αυτή εμπιστευτείτε για τη διατροφή σας διαιτολόγο, κάτοχο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος διαιτολόγου – διατροφολόγου, και για την άσκησή σας γυμναστή, πτυχιούχο Τ.Ε.Φ.Α.Α..

 

 

Νίκος Παπασπανός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Ανθή-Ισμήνη Ναούμη Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

INFO!

Diet Tips
Νίκος Παπασπανός
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Ανθή-Ισμήνη Ναούμη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Διεύθυνση: Μητροπόλεως 77, Κέντρο, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2310 226989
Website
Facebook
Ωράριο λειτουργίας: δέχονται μόνο κατόπιν ραντεβού

Μοιραστείτε το άρθρο.