Φέτος, με την πανδημία του νέου κορωνοϊού να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο οργανισμός μας, περισσότερο από ποτέ, έχει ανάγκη από ένα ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσουμε τις αντοχές του και να θωρακίσουμε το σώμα μας απέναντι τόσο στον κορωνοϊό όσο σε μια σειρά ιώσεων είναι η ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

Προτού καταφύγουμε στα φάρμακα ή στα συμπληρώματα διατροφής, μπορούμε να βάλουμε στη ζωή μας τρόφιμα που θα μας βοηθήσουν να ενεργοποιήσουμε το ανοσοποιητικό μας και να προετοιμαστούμε για τις εισβολές των ιώσεων. Αν και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, η σωστή διατροφή μπορεί να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια μας και να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικότερα τις χειμερινές ιώσεις, του νέου κορωνοϊού συμπεριλαμβανόμενου.

 

Ποιες τροφές ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας

Νούμερο «ένα» σύμμαχος στη μάχη με τις ιώσεις είναι τα φρούτα και τα λαχανικά, από τα οποία πρέπει να βάλουμε στο καθημερινό μας μενού τουλάχιστον πέντε μερίδες. Η βιταμίνη C, «κλειδί» για την ενεργοποίηση των T λεμφοκυττάρων που πολεμούν τους ιούς, αλλά και οι βιταμίνες Α και Ε, συμβάλλουν τα μέγιστα στη θωράκιση του οργανισμού μας. Πρόκειται για βιταμίνες που μπορούμε να εξασφαλίσουμε μέσω των φρούτων και των λαχανικών και είναι απαραίτητες για ένα υγιές και λειτουργικό σώμα.

Τα φρέσκα φρούτα, τα σταυρανθή λαχανικά, όπως είναι για παράδειγμα το μπρόκολο, το λάχανο και το κουνουπίδι, τα καρότα και οι κολοκύθες, τα όσπρια, όπως οι φακές και τα φασόλια, αλλά και τα ολικής άλεσης σιτηρά είναι μερικά από τα καλύτερα μέσα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας. Πολύτιμο τρόφιμο είναι και το γιαούρτι, που περιέχοντας προβιοτικά, λειτουργεί ως ασπίδα απέναντι στους ιούς και μπορεί να μειώσει ακόμα και τη διάρκεια ενός κρυολογήματος.

Μια τροφή που έχει επίσης αποδειχθεί, σύμφωνα με μελέτες, πως μπορεί να λειτουργήσει ως προστασία απέναντι σε ιώσεις και στη γρίπη είναι και τα μανιτάρια, λόγω των β γλυκανών που περιέχουν, οι οποίες ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ευεργετική δράση κατά των κρυολογημάτων έχει και το πράσινο τσάι, το οποίο με τις πολυφαινόλες του καταπολεμά τον ιό της γρίπης. Και βέβαια σε συνδυασμό και με το μέλι, ένα ακόμα φυσικό «φάρμακο», γνωστό για τις αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του, που μπορεί να επηρεάσει την ένταση του κρυολογήματος αλλά και τη διάρκειά του, κάνει θαύματα.

 

Tips για να κρατήσουμε τις ιώσεις μακριά!

Μερικά tips που πρέπει όχι μόνο να θυμόμαστε, αλλά και να εφαρμόσουμε για την προετοιμασία μας ενόψει των χειμερινών ιώσεων είναι τα ακόλουθα:


Τα DO’S

✓Βάζουμε στη ζωή μας τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας.

✓Περιορίζουμε τη χρήση αλατιού και ζάχαρης.

✓Καταναλώνουμε ψάρια και θαλασσινά και κατά προτίμηση λιπαρά ψάρια.

✓Ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας, καταναλώνοντας τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό ημερησίως.

✓Πίνουμε φρέσκους φυσικούς χυμούς, που, εκτός από τη γνωστή μας πορτοκαλάδα, μπορούν να είναι χυμοί από σπανάκι, καρότα και παντζάρια.

✓Χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο ως πρώτη επιλογή.

✓Αποφεύγουμε τις επεξεργασμένες τροφές.

Υγιεινή διατροφή
Τα DONT’S

Τρόφιμα που καλό είναι να αποφεύγονται, γιατί διαβρώνουν την φυσική άμυνα του οργανισμού:

✗Τηγανητές πατάτες

✗Κρέατα

✗Τυριά

✗Αλλαντικά

✗Αλκοόλ

✗ Καφεΐνη

Μάλιστα, μειώνοντας τα κορεσμένα λιπαρά, που εντοπίζονται σε τροφές όπως τα γαλακτοκομικά (κυρίως γάλα και τυριά) και τα λιπαρά κρέατα, τα κύτταρα του ανοσοποιητικού ανανεώνονται. Άπαχες πρωτεΐνες, όπως είναι το κοτόπουλο και η γαλοπούλα μπορούν να αντικαταστήσουν τα κόκκινα κρέατα, χαρίζοντας με τα αμινοξέα τους μια ώθηση στον οργανισμό.
Τρεφόμαστε υγιεινά, δίνουμε τα απαραίτητα καύσιμα στον οργανισμό μας και θωρακίζουμε το ανοσοποιητικό μας αλλάζοντας διατροφικές συνήθειες.

 

Βάλτε στο τραπέζι σας:

  • Φρέσκα φρούτα
  • Μπρόκολο
  • Λάχανο
  • Κουνουπίδι
  • Καρότα
  • Κολοκύθες
  • Όσπρια
  • Ολικής άλεσης δημητριακά
  • Γιαούρτι
  • Μανιτάρια
  • Πράσινο τσάι
  • Μέλι