EXTREME SPORTS, EXTREME ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Διασκέδασε καίγοντας θερμίδες

Της Μπέττυς Κυριακίδου

Εντυπωσιακά, διασκεδαστικά και ιδανικά για εκγύμναση σώματος και πνεύματος αποτελούν τα θαλάσσια αθλήματα ή αλλιώς extreme water sports. Έχουν άρρηκτα συνδεθεί με έντονες στιγμές καλοκαιριού και αύξηση αδρεναλίνης.

Στο μεταξύ, όπως επισημαίνει ο Μανόλης Τσαπώνης, Personal Trainer και ιδιοκτήτης του χώρου ευεξίας My studio, ενδείκνυται να επιλέξουμε τα καλοκαιρινά αθλήματα για να διατηρήσουμε τη φυσική μας κατάσταση και στις καλοκαιρινές διακοπές.

Ποια είναι τα καλοκαιρινά extreme sports;

Σύμφωνα με τον κ. Τσαπώνη, τα πιο δημοφιλή είναι τα εξής:

1

Το Surf (σανίδα κύματος) έχει το πλεονέκτημα ότι δεν απαιτεί ακριβό εξοπλισμό σε σχέση με τα υπόλοιπα water sports. Η επαφή δε με το νερό είναι μεγάλη, όμως χρειάζεται και αρκετή υπομονή για να βρεις και να «πιάσεις» το κύμα.

2

To Kitesurf (αετοσανίδα) είναι ένα θαλάσσιο σπορ που χρησιμοποιείς έναν “αετό” και μια “σανίδα” για να σε ωθήσει στο νερό, με τη βοήθεια του ανέμου. Το kitesurfing μπορεί να λάβει χώρα σε επίπεδες λιμνοθάλασσες, καθώς και στο ανοιχτό πέλαγος με μεγάλα κύματα. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ο άνεμος και το νερό.

3

Το Stand Up Paddling (SUP, είδος σανίδας, σκάφος με κουπί) συνιστά έναν ιδιαίτερα διασκεδαστικό τρόπο να «κόβεις» βόλτες στη θάλασσα, όρθιος ή γονατιστός, κάνοντας κουπί.

4

Το Water Ski (θαλάσσιο σκι) είναι ένα άθλημα αρκετά διαδεδομένο στη χώρα μας και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξάσκηση. Απαιτεί ρυμούλκηση από σκάφος, καθώς και χρήση πέδιλων αντίστοιχων με αυτών του σκι.

5

Το Windsurf (ιστιοσανίδα) είναι άθλημα συντονισμού κινήσεων και ισορροπίας και αφού μάθεις σιγά σιγά συγκεκριμένες τεχνικές, τις οποίες το σώμα θα «αφομοιώσει», ειλικρινά θα το απολαύσεις. Το καλό είναι ότι για να ξεκινήσει κανείς την άσκηση με το συγκεκριμένο άθλημα δεν χρειάζεται να έχει δύναμη, μύες ή γυμνασμένο σώμα.

6

Το Wakeboard συνδυάζει πολλά διαφορετικά αθλήματα: snowboard, skateboard και surf. Χρειάζεσαι ένα σκάφος για ρυμούλκηση, μία σανίδα και ένα σκοινί με λαβή.

 

 

 

O personal trainer συμβουλευει:

Για να απολαμβάνετε χωρίς συνέπειες τα θαλάσσια σπορ πρέπει να προσέχετε τα παρακάτω:

  • Επιλέξτε να κάνετε μαθήματα με πιστοποιημένους εκπαιδευτές
  • Καλό είναι να έχετε πλήρη γνώση των περιοχών και των θαλασσών που θα αθληθείτε
  • Ενημερωθείτε για τις καιρικές συνθήκες
  • Επιλέξτε οργανωμένες παραλίες
  • Φροντίστε να μην καταναλώνετε αλκοολούχα ποτά πριν συμμετάσχετε σε κάποιο θαλάσσιο σπορ
  • Ακολουθείστε πιστά τις οδηγίες του αρμόδιου εκπαιδευτή

«Επιπλέον, πρέπει να γνωρίζετε πως όλες οι εγκαταστάσεις παροχής αθλητικού εξοπλισμού και υπηρεσιών υποχρεούνται να έχουν σε εμφανές σημείο έγγραφα που πιστοποιούν την άδεια λειτουργίας τους, αλλά και την καταλληλότητα των αρμόδιων εκπαιδευτών», σημειώνει ο κ. Τσαπώνης.

Τα οφέλη των καλοκαιρινών αθλημάτων

Εάν επιλέξεις να κάνεις καλοκαιρινά αθλήματα είναι σίγουρο ότι συνδυάζεις τη διασκέδαση με το μαύρισμα, ενώ ταυτόχρονα καις τις θερμίδες, από τις ατασθαλίες της καλοκαιρινής διατροφής που όλοι κάνουμε στις διακοπές και έτσι διατηρείς τη φόρμα σου.

Μάλιστα, η άσκηση αυτού του είδους αθλημάτων συστήνεται στα άτομα που τους αρέσει να γυμνάζονται μέσα στο νερό και στα κύματα, προσφέρει ενδυνάμωση σε όλο το σώμα, βελτιώνει την ισορροπία σου και είναι φοβερά διασκεδαστικό. Ειδικότερα, γυμνάζουν δικέφαλους, τρικέφαλους, τους μύες του κορμού, των ποδιών, εξασκούν την ισορροπία και συμβάλλουν στη διατήρηση της φυσικής κατάστασης σε πολύ καλά επίπεδα.

Όλα τα παραπάνω αθλήματα εκτός από το γεγονός ότι βοηθούν στην εκγύμναση όλου του σώματος, συνδράμουν τόσο στην εξάσκηση του μυαλού, όσο και στην ψυχική ευεξία και χαλάρωση.

«Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα συγκεκριμένα αθλήματα συμβάλλουν στην καταπολέμηση του στρες, διότι με τη γυμναστική εκκρίνονται από τον οργανισμό ουσίες που ονομάζονται ενδορφίνες, οι οποίες έχουν δράση αγχολυτική και ηρεμιστική», εξηγεί ο κ. Τσαπώνης.

Ο personal trainer προτείνει να δοκιμάσεις:

  • Windsurf
  • Kite Surf
  • Surf
  • Stand Up Paddling
  • Water Ski
  • Wakeboard